Co je cílem SEO?

Hodně majitelů stránek má za cíl zobrazit se na co nejvyšší pozici s nejvyhledávanějšími slovy. Např. chtějí být na prvních místech, když někdo vyhledává slovo "televize". Podobný cíl je nesprávný! Kdo vyhledává televize, může hledat široké spektrum produktů nebo služeb, které ani zákazníkovi nemůžete nabídnout - např. plasmové televize, 3D televize, novinky o televizích, jak vznikla televize, nebo televizní program. Můžete tak získat vyšší návštěvnost, ale přivedené návštěvníky nezaujmete = odejdou jinam.

Správným cílem SEO by mělo být oslovení těch návštěvníků, ze kterých se mohou stát zákazníci. Vysoká návštěvnost tedy není hlavním cílem. Měli byste se snažit především o cílenou návštěvnost. Musíte nabídnout návštěvníkům přesně ty informace, které hledají.

Na jaká slova se tedy zaměřit?

S odpovědí na tuto otázku nám pomůže tzv. Long tail:

Long tail (v překladu "dlouhý ocas" nebo "dlouhý chvost") nám ukazuje rozložení vyhledávanosti různých slov ve vyhledávačích:

  • Jednoslovné fráze jsou hodně vyhledávané (např. slovo "reality"), ale abyste se s tímto slovem prosadili ve vyhledávačích, musíte investovat velké množství prostředků. I když se Vám ale podaří prosadit ve vyhledávačích s takto obecným slovem, získáte malé procento objednávek (budete mít malý konverzní poměr).
  • Naopak méně vyhledávaná slova (např. "realitní kancelář Ostrava", "byt 3+1 Ostrava") mají sice menší návštěvnost, ale na prosazení ve vyhledávačích stačí mnohem menší investice. Pokud na Váš web někdo přijde přes vyhledání konkrétní fráze, máte mnohem vyšší pravděpodobnost, že návštěvníka zaujmete (vyšší konverzní poměr).

Mnohdy se vyplatí zaměřit se na posilování např. na 30 konkrétních frází než na 1 obecné slovo. Z pohledu nákladů zaplatíte stejnou částku, ale návštěvnost ze všech slov může být v součtu vyšší a zároveň budete mít vyšší konverzní poměr.

Na jaká slova se tedy zaměřit?

Pro tyto potřeby existují www.SEOnastroje.cz. Pro pravidelné měření pozic se stačí zaregistrovat do SEO monitoru, zde vložíte libovolný počet webů a posilovaných slov. Pravidelně Vám budou chodit pozice sledovaných slov. Kromě pozic zjistíte i ranky stránek, nebo si překontrolujete zpětné odkazy.

Ohledně nedostatků v SEO jsme vytvořili speciální stránku - Jak Vám SEO nástroje pomohou.

Chcete poradit? Pošlete nám dotaz!

Vaše jméno:

Vaše e-mail: *

Text vašeho dotazu: *

* povinné položky


Nová registrace

Zapomenuté heslo

20 důvodů proč se registrovat